پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024
image

رئيس اسكودا، وكلا و اساتيد را به قلم زدن در بررسي طرح ها و لوايح فراخواند

رئيس اسكودا، وكلا و اساتيد را به قلم زدن در بررسي طرح ها و لوايح فراخواند

 

 

 

💢امروز  پنجشنبه ٢٧ اَمرداد ١٤٠١ شوراي اجرايي اتحاديه سراسري كانون هاي وكلا دادگستري ايران متشكل از نمايندگان كانون هاي وكلاي دادگستري در محل اتحادیه تشکیل گردید.

✅در اين نشست مباحثي در باب مسایل روز نهاد وکالت در ایران مورد گفتگوي قرار گرفت. 

  ✅دكتر جعفر كوشا رئيس اتحادیه و‌ دکتر کیانی نائب رئیس ضمن صحبت های خود، تقدیر ویژه از کانون وکلای دادگستری استان بوشهر به لحاظ نوع ارتباط سازنده و تعامل صمیمی با نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی بعمل آوردند و خواستار افزایش این نوع ارتباط در سطح تمام کانون های کشور گردیدند.

كوشا در ضرورت بهرمندي جامعه از قلم تواناي جامعه ي حقوقي كشور در روند قانونگذاري  اضافه نمود:

حقوقدانان و بويژه اساتید دانشگاه و  وكلاي دادگستري مي بايست با قلم زدن درگستره حقوقي  به روشنگري بپردازند و در تهيه طرح و لوايح به كمك نهاد قانون گذاري كشور آمده  و از اين تكليف اجتماعي خود غافل نباشند.

وي در همين راستا تاكيد نمود: 

 دست به قلم شدن حقوقدانان و اساتید و روشن گری آنها در  طرح پيشنهادات ، انتقادات و انعکاس موازین ضروری مربوط به طرح ها ولوایح به نفع مصالح عمومي جامعه است و مي بايست نظرات حقوقی  به صورت مکتوب به دفاتر نمایندگان مجلس  استان ها  ارسال گردد تا نمایندگان با مطالعه به موضوع مطلع گردند.

رئيس اسكودا اصافه كرد: بدیهی است ؛نمایندگان مجلس ،اطلاعات مفیدی که توسط  اساتید و وکلا به ایشان منتقل خواهند نمود مورد مطالعه و استفاده خواهند کرد و ما نباید از نوشتن مطالب و انعکاس آنها به مجلسیان غفلت كنيم.

✅در ادامه دکتر سیروس شهریاري نماينده کانون وکلای دادگستری استان بوشهر در شوراي اجرايي بيان نمود: كانون  وکلای دادگستری استان بوشهر همانطور که در همایش اخیر اثبات نمود ، توانایی تعامل سازنده با نمایندگان مجلس را دارد و همواره نیز  مي كوشد تا  حسن ارتباط خود با نمايندگان مجلس را حفظ و با كمك  حقوقی به نمايندگان مجلس در بررسي طرح و لوايح مطروحه در مجلس به نقش اجتماعي و تاثير گذاري نهاد وكالت در امر قانونگذاري پرداخته شود.

شهرياري افزود: حضور نمايندگان در همايش اخير كانون مركز در دانشگاه الزهرا تهران را بايستي غنيمت شمرد و توقع می رود انحادیه و کانون مرکز ، همانطور که کانون بوشهر این مهم را انجام خواهد داد ، به طور رسمی از نمایندگان  مجلس حاضر در همایش  قدر داني  نمایند تا براي حضور  مجدد ايشان و برای  تداوم و تقويت روابط مديران كانون هاي وكلاي و  نمايندگان مجلس  مسیر هموارتر ، طرف مقابل تشویق و نهایتا گام هاي موثرتر  گردد .

نماينده كانون بوشهر در شوراي اجرايي اسكودا 

پیشنهاد کانون متبوع خود مبني بر استفاده متحدالشکل تمام کانون های  وکلای کشور از سربرگ، مهر و فونت اداری مشابه در  مکاتبات اداری را  در جلسه ارائه نمود که مقرر شد در جلسه بعدی این شورا مورد بررسي و به شور و  تصمیم گیری گذاشته شود.

در نشست  امروز شورای اجرایی کانون های وکلای کشور  راجع به برگزاري آزمون وكالت سال ١٤٠١ که در نبمه دوم سال جاری ( زمستان ) برگزار خواهد شد ،  در خصوص تاريخ برگزاري همايش سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران که توسط  اسكودا در مازندران و  درشهر  بابلسر و طی روزهای دوم و سوم آذرماه برگزار خواهد شد ، راجع به پرداخت هزينه همايش اصفهان، و نیز در خصوص تاسيس و راه اندازي پايگاه خبري و اطلاع رساني (خبرگزاري اسكودا)، و تصويب بودجه براي پژوهشگاه حقوقي اسكودا ونیز لزوم خرید یک دستگاه خودرو برای استفاده سازمانی اتحادیه گفتگو و  اتخاذ تصميم شد.

 

 

 

روابط عمومي كانون وكلاي دادگستري استان بوشهر

insert_chart_outlined بازدید: 169
نویسنده: admin

local_offerبرچسب ها

اتحاديه سراسري شوراي اجرايي كانون هاي وكلا

insert_commentنظرات

mode_comment نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید