جمعه 10 فروردین 1403 | Friday 29 March 2024
image

هرگاه قضاوت کسب و کار شد وکالت هم به عنوان کسب و کار تلقی می‌شود

جلیل مالکی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در واکنش به تایید طرح اصلاح مواد ۱ و ۷ قانون قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهار قانون اساسی از سوی شورای نگهبان گفت: این مصوبه هیچ ارتباطی به کانون‌های وکلای دادگستری ندارد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در پاسخ به این سوال که آیا وکالت جزء کسب و کار شناخته می‌شود یا خیر تصریح کرد: کسب و کار تلقی شدن مشاغل مختلف درباره آن دسته از موسسات دولتی و غیر دولتی است که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند، اما کانون‌های وکلا دادگستری هیچ سهمی از بودجه عمومی کشور ندارند.

مالکی ضمن اشاره به قانون و در پاسخ به این سوال که آیا وکالت مشمول این ماده می‌شود گفت: به موجب ماده ۲۹ قانون برنامه ششم کانون‌های وکلا خروج موضوعی از مصوبه شورای نگهبان و کسب و کار تلقی شدن دارند.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در پاسخ به این سوال که آیا شائبه آزمون وکالت صحیح است یا خیر گفت: متأسفانه فضای رسانه‌ای ایجاد شده که به مردم القا می‌کند کانون‌های دادگستری زیر کسب و کار رفته‌اند، اما باید گفت ماهیت قانون‌ها کسب و کار نیستند، بلکه جزئی از حقوق ملت به شمار می‌روند و زیر فصل اقتصاد نیستند.

وی تصریح کرد: پذیرش کماکان با آزمون انجام می‌شود و همه ساله کمیسیون ماده یک کیفیت اخذ وکالت ظرفیت را مشخص کرده و ما بر اساس آن آزمون را برگزار می‌کنیم و آزمون وکالت باقی و پابرجاست و هیچ کسی نمی‌تواند بگوید آزمون منتفی شده است.

مالکی در پاسخ به این سوال که کسب و کار تلقی شدن مشاغل مختلف مربوط به چه دسته‌ای است گفت: تمام سازمان‌ها و نهاد‌هایی که مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم هستند و از بودجه دولت استفاده می‌کنند، کسب و کار طلقی خواهند شد.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز تصریح کرد: وکالت به هیچ عنوان کسب و کار شناخته نمی‌شود، زیرا کار وکالت دادگستری مانند قضاوت است و هرگاه قضاوت کسب و کار شد وکالت هم به عنوان کسب و کار تلقی می‌شود.

insert_chart_outlined بازدید: 329
نویسنده: admin

local_offerبرچسب ها

استقلال کانون وکلا وکالت کسب و کار نیست وکالت

insert_commentنظرات

mode_comment نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید