پنج شنبه 9 فروردین 1403 | Thursday 28 March 2024
image

هفدهمين مراسم تحليف كارآموزان وكالت پايه يك دادگستري كانون وكلاي دادگستري استان بوشهر با حضور رئیس كانون، اعضاي هيات مديره كانون و خانواده هاي كارآموزان روز شنبه ١٧ دي ماه١٤٠١ در تالار قصر بوشهر برگزارشد

رئیس كانون وکلای دادگستری استان بوشهر دراین آیین با بیان این که انصاف، عدالت و امانت داري فاكتورهاي موفقيت يك وكيل است، افزود: انتظار نداريم وقتی ازیک وكيل پرسيده مي شود چه دفاعي از موكل خود داريد جواب دهد هرچه شما بفرماييد دفاع من است، اگر قرار باشد هرچه قاضي بگوید دفاع شما همان باشد پس وكيل براي چيست؟!

 بهرام فرهمند صابر درادامه با اشاره به این که رسالت وكيل دفاع ازحق و كوشش در اجراي عدالت است، اظهار داشت: اميداورم شما كه امروز با وثيقه قرار دادن وجدان خود به كسوت وكالت پايه يك دادگستري نائل  شده اید با توانمندي به دفاع از حق وعدالت بپردازيد.

وی با بیان این که وكالت رسالتي الهي است زيرا رسالت او عدالت است،گفت: ضرورت انجام مراسم سوگند وكيل در قبل از ورود به اين كسوت نشان سنگيني رسالتي است كه بر دوش وكيل دراحقاق حق و اجراي عدالت گذاشته شده است مبادا بر اساس خشم،غرض ورزي سخن به ناحقي زده شود و دفاع ناحقي كنيد.

فرهمند صابر اضافه کرد: فرصت عمر خيلي كوتاه است و شايد فرصت جبران مافات را نداشته باشيد پس مواظب باشيد نگذاريد حق الناسي درگردن تان باشد.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر خاطرنشان کرد: توقع من ازشما به عنوان يك معلم و برادر كوچك این است  که در گفتار، در كلام خود ادب و نزاكت را رعايت كنيد و احترام همكاران خود و قضات را داشته باشبد.

وی با بیان این که  هر كلام شما مي تواند تبعات حقوقي و انتظامي به دنبال داشته باشد، افزود: اگر مي خواهيم ازحق وعدالت دفاع كنيم  كلام وكيل بايد موزون و متين باشد و در مقابل ظلم محكم و استوار باشد و درزمان دفاع بايد آرامش و متانت خود را حفظ کند.

فرهمند صابر با شاره به این که  كانون هاي وكلاي دوران سختي را پشت سر گذاشتند، گفت: گروهي كوشيدند تا وكالت را با مشكلاتی مواجه کنند که این مهم با درایت مدیران در حال گذر است و جای دل نگرانی برای آتیه وکلا وجود ندارد، مصوبات اخیر موجب می  گردد تا مردم با ارزیابی توانمندی وکلا ، وکیل  خود را انتخاب کنند و وکلا نیز بایستی در توانمند سازی خود هموار کوشش نمایند.

وی اضافه کرد: مردم ديگر ريسك نخواهند كرد كه بدون وكيل در محاكم حاضر شوند و اين فرصت بسيار خوبي براي همكاران است تا با توانمندي علمي و دفاعي خود بتوانند به دفاع و احقاق حق بپردازند.

عابدين غريبي رئيس كميسيون اختبار و سيروس شهرياري رئيس كميسيون آموزش  از دیگر سخنران این آیین بودند.

در هفدهمين دوره آزمون اختبار30 کارآموز شركت کردند  كه  ٢٣ کارآموز موفق به کسوت وکالت پایه یک دادگستری شدند.

گفتنی است، کارآموزان وکلا پس ازطی دوره 18 ماهه کارآموزی و موفقیت در آزمون کتبی و شفاهی اختبار با اتیان سوگند نائل به کسوت وکالت پایه یک دادگستری می شوند که تا امروز کانون وکلای دادگستری بوشهر از تاریخ تاسیس بیش از یک هزار وکیل دادگستری را در عضویت خود را دارد.

 

 

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان بوشهر

 

insert_chart_outlined بازدید: 361
نویسنده: admin

local_offerبرچسب ها

کانون بوشهر کارآموزان تحلیف

insert_commentنظرات

mode_comment نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید