شنبه 8 اردیبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024
image

واکنش کانون وکلای دادگستری استان بوشهر در اعتراض مصوبه اخیرمجلس

واکنش کانون وکلای دادگستری استان بوشهر در اعتراض مصوبه اخیرمجلس :
ماده ١٩ الحاقی به قانون رفع موانع تولید... ناقض حق ملت است

در واکنش و اعتراض نسبت به مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی که ناقض حقوق ملت و نقض ضمنی استقلال کانون های وکلای دادگستری  که ذیل الحاقی ماده ١٩ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر به تصویب مجلس رسیده و در مسیر اظهارنظر شورای نگهبان است ، مجمع عمومی کانون وکلای دادگستری استان بوشهر نشست فوق العاده راس ساعت ١٢روز چهارشنبه یکم شهریور ١۴٠٢ در سالن چوبک با حضور دکتر رضایی نماینده مردم حوزه شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی برگزار نمود.

در این نشست ابتدا بهرام فرهمند صابر  ریاست کانون وکلای دادگستری استان ضمن تشکر از حضور گسترده مجمع عمومی و قدر دانی از حضور نماینده مردم شریف حوزه دشتستان در مجلس شورای اسلامی در این نشست  گزارش مصوبات اخیر مجلس که  ناقض حقوق ملت در دادخواهی و حق دفاع است مطرح نمود
فرهمند صابر گفت به اعتقاد ما رفتار و تصمیمات قانون گذار حکیمانه است اما متاسفانه مصوبه اخیر به نظر از وصف حکیمانه بی نصیب است و  انتظار جامعه ی حقوقی و وکلای دادگستری از قانون گذاران تصویب قوانین حکیمانه است.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان بوشهر در خصوص مصوبه اخیر مجلس از اعضای مجمع عمومی خواست تا وکلای دادگستری به فراخور توانایی خود در عبور از چالش های پیش رو هیات مدیره را همراهی نمایند.

در این نشست دکتر رضایی نماینده دشتستان بیان داشت این جانب نماینده مردم در مجلس هستم ولی نماینده مجلس در این جلسه نیستم و سخنان اینجانب با توجه به تعداد نمایندگان مجلس در واقع یک دویست و هشتادو پنجم مجلس است.
نماینده مردم شریف دشتستان درخصوص ایرادات بیان شده توسط اعضای مجمع عمومی  راجع به حق تحقیق و تفحص مجلس از کانون و استقلال کانون وکلا بیان داشت بنده شخصا معتقد به استقلال وکیل و کانون وکلا هستم و اما راجع به حق تفحص مجلس از کانون وکلا نظرم متفاوت است.
دکتر رضایی پس از شنیدن دغدغه های اعضای مجمع عمومی کانون وکلای دادگستری استان بوشهر ضمن ابراز همدلی و همراهی قول مساعد در پیگیری موضوع دادند.

در ادامه مجمع عمومی جهت تنظیم بیانیه نشست به چندتن از اعضای مجمع عمومی نمایندگی دادند.و مقرر شد بیانیه مجمع عمومی از طریق روابط عمومی در اختیار رسانه ها قرار گیرد.

گزارش تکمیلی نشست متعاقبا اعلام خواهد شد.

روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان بوشهر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

insert_chart_outlined بازدید: 359
نویسنده: admin

local_offerبرچسب ها

کانون وکلا مجلس

insert_commentنظرات

mode_comment نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید